Check lista pozycjonowania sklepów internetowych – praktyczne wskazówki

Posiadasz sklep stacjonarny, ale masz w planie przenieść się do sieci? A może chcesz założyć swój własny biznes i od razu zacząć strategię online? Niezależnie od wyboru potrzebujesz razem z dobrym planem, strategii SEO dla e-commerce. Jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych oraz na jakich elementach się skupić w pierwszej kolejności?

Czym tak naprawdę jest SEO (Search Engine Optimization)?

Pozycjonowanie i optymalizacja to niezwykle złożony proces, w którego skład wchodzi wiele zaawansowanych technik. Celem tej strategii jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i zwiększenie popularności marki w sieci. W obecnych czasach jest to bardzo ważne przedsięwzięcie, gdyż zdobywanie klientów w internecie to podstawowy element rozwoju każdego biznesu.

Pozycjonowanie e-commerce

Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online. Wygoda, bezpieczeństwo, czas, różne metody płatności – wszystko to sprawia, że 75% społeczeństwa woli przeglądać witryny e-commerce, zamiast wybierać się do sklepu. Pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu utrzymanie wysokiego ruchu na stronie, klikalność, konwersję, leady, a w konsekwencji zwiększenie zysków. Im więc wyższa pozycja w SERP, tym większe szanse na efektywność.

Jakie elementy wchodzą w skład pozycjonowania?

Keywords 

Twój sklep internetowy nie będzie mieć szansy pojawić się w odpowiednim miejscu na liście Google, jeśli nie zadbasz o słowa kluczowe. Muszą być one jak najbardziej zbliżone do tego, co wpisują potencjalni klienci. Wykorzystaj potencjał fraz ogólnych, long tail, słów kluczowych oraz pytań, aby usprawnić pracę robotów wyszukiwarek.

Tag title i meta description

Musisz zadbać o tag tytułowy oraz opis meta. W ich strukturze możesz zawrzeć słowa kluczowe, jednak bądź rozważny – co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków (w przypadku tagu tytułowego maksymalnie 60, zaś w opisie 150-160). Aby przyciągnąć klienta, posługuj się językiem korzyści.

Karty produktów i content

W przypadku sklepów internetowych treścią jest przede wszystkim produkt i jego opis. Zadbaj, aby każda z informacji była jasna i czytelna, nie możesz zapomnieć o nazwie, dostępnych modelach, cenie, parametrach, metodach płatności i dostawy. Za pomocą ciekawego opisu jesteś w stanie zatrzymać klienta, a nawet skłonić go do powrotu. 

Materiały wizualne 

Nie ma porządnego sklepu online bez zdjęć produktów. Zoptymalizuj materiały wizualne, aby nie spowalniały prędkości ładowania strony, za pomocą konwertowania. Dzięki temu nie stracisz jakości i będziesz się pozycjonować w Google Grafika.

Układ strony i menu

Jeśli posiadasz bogatą ofertę produktów i/lub usług, wykorzystaj potencjał menu okruszkowego (breadcrumbs). Pozwala ono na stworzenie kategorii oraz podkategorii dla asortymentu. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna, a Ty jesteś w stanie śledzić i analizować ścieżkę zakupową swoich klientów.

Urządzenia mobilne

Mobile first, desktop second. Ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Zadbaj, aby Twój sklep był responsywny i dostosowywał się do rozdzielczości ekranów. Kto z nas nie robił zakupów przez telefon w drodze do domu? 

Wnioski

Pozycjonowanie sklepów internetowych to złożony proces, który wymaga podstaw wiedzy informatycznej, programistycznej, psychologicznej, marketingowej i promocyjnej. Musisz stać się człowiekiem-orkiestrą. Jeśli więc nie czujesz się jeszcze na siłach, nie rezygnuj z własnego biznesu, a sięgnij po wsparcie specjalistycznej agencji SEO.